בובה מחוטים – יצירה עם ילדים

רגיל

IMG_3524

נעשה אתנחתא קלה מהדאק טייפ, אני מתכוונת עוד לחזור אליו (לאחר שקניתם גליל או שניים, נדאג שתוכלו לנצלו עד תום…).

השבוע (או לפחות בתקופה הקרובה), אני מקווה להעלות רעיונות פשוטים שיכולים לשרת אתכם לעבודה ולפעילות עם הילדים בחופשת הפסח הממשמשת ובאה.

נתחיל בהכנת בובה ממש פשוטה עם חמידות קריפית. לא להבהל, אבל מכנים אותה "בובת וודו".  מאחר וכישוף, מאגיה שחורה והעלאת אנשים באוב זה לא ממש כוס התה שלי, נעשה לה גיור (מה זה חשוב איזה?!) ומעכשיו זו סתם בובה חפה משאריות ומזכרות מאיזור הדימדומים של מערב אפריקה.

רק כדי לוודא את מידת הקושי והאמינות של ההדרכות באופן כללי, הכנתי הבוקר כזו על רגל אחת ממש, עם שאריות חוטי כותנה שהיו לי (כמו שאתם רואים לא היה לי מספיק מהחוט הירוק, נאלצתי להשתמש בבז'). בבקשה אל תזקפו לרעתי את חוסר הסימטריה והשלמות, בכל זאת, יש לי סדר עדיפויות על הבוקר.

IMG_3494

IMG_3501

אז ככה, קיימות לא מעט הדרכות, לדעתי הדרך הכי פשוטה היא להשתמש עבור הראש בכדור קלקר או עץ ועליו ללפף את החוט (הדרכה פשוטה וטובה, אגב). לגבי הגוף והגפיים, לא מאוד מסובך ללפף חוטים בקו ישר, אבל מי שרוצה יכול לעבוד עם מנקה מקטרות, השיטה הזו יכולה להקל על ילדים את הליפוף. עם ילדים גם הייתי עובדת עם חוט צמר עבה. ניתן להוסיף עיניים מכפתורים או עינים זזות, וכן להשתמש בלבד להוספת אברי הפנים כולל אוזניים ושאר תוספות, למי שרוצה.

קיימות טרליון דרכים להכין בובה כזו, את הפשוטה ביותר הבאתי בקישור למעלה, ועכשיו נעבור לסרטון:

כאן מכינים את הראש אך ורק מחוט, שיטה לא רעה בכלל, וטובה במיוחד למי שאין לו בדיוק כדור קטן:

סרטון (חמוד) נוסף, כאן זו נקראת "בובת-מזל":

למי משעונין , קיימת גם שיטת הכוכב שנפוצה במזרח.

IMG_3544

הבובה השמאלית הוכנה על ידי בן -11

IMG_3558

מחוט שפגט

תהנו!

להשאיר תגובה

