רעיון או שניים לפעילות ויצירה עם ילדים לט"ו בשבט

רגיל
הנבטת אבוקדו

רואים את השורש הקטנטן מציץ?

 

למי שנעץ קיסמים באבוקדו ושכשך מחציתו במים, חיכה, המתין וציפה ועדין לא קרה דבר (זה קורה לפעמים אתם יודעים). הנה שיטה שניסיתי החורף הזה, ועבדה לי עם כל גרעין  אבוקדו שניסיתי (לעומת שיטת הצנצנת, שלא הניבה תוצאות).

קלפו את הגרעין (אם קשה לכם מדי, השריה שלו מעט במים, תקל על הקילוף) קחו פיסת בד, או נייר סופג (אני עבדתי עם נייר סופג) הרטיבו. עיטפו בו את האבוקדו, והכניסו לשקית ניילון, זהו, מעתה כל שנותר לכם הוא לחכות בסבלנות ולהציץ מפעם לפעם. לאחר שיצא שורש קטן, מעברים למים, בשיטה שכולנו מכירים מהגן.

 

הנבטת אבוקדו

יושב לבטח בשקית

הרעיון הבא, למי שעוד לא נמאס (לי לא 🙂 ) לו ,הוא תמונת משזר לט"ו בשבט. גילתי שהכי כיף לנעוץ עיפרון מהעפרונות העבים שמקלים על האחיזה והסיבוב. מה זה תמונת משזר, למה וכמה – כאן.

טו בשבט - תמונת משזר

אז מה אפשר לטו בשבט? עציץ וצמח, עץ ופירות, שקדיה ושמש וכו. אנחנו הכנו עציץ עם פרח, שמש וענן. דווקא מה שאני מציגה כאן התמונה לא יצא כ"כ מדויק אז הייתי צריכה להגדיל את העציץ מאוחר יותר.

 

מה בפעם הבאה? אני מקווה לפרוס בפניכם את מגוון האפשרויות (ומסתבר שהן רבות) שניתן לעשות בקליפות של פיסטוק, העניין בתהליכים, כל יום אני מנשנשת קצת. אם תהיו סבלנים אני  מקווה שנוכל ללמוד ביחד משהו חדש.

תהנו!

»

להשאיר תגובה

