שעועית מקסיקנית קופצת – טריק חמוד ליצירה עם הילדים

רגיל
jumpingbean1

באדיבות: Inner child fun

הצעצוע -שעשוע בזעיר אנפין מחקה תופעה המתקיימת בטבע ומכונה "שעועית מקסיקנית קופצת"(Mexican jumping bean).

מדובר בזחלי עש קטן שמתפתחים בתוך תרמילים. השעועית קופצת בחום, מאחר והזחל שבתרמיל מנסה להזיז את הזרע בו הוא חי לסביבה קרירה יותר, אחרת יתייבש וימות. עוד בנושא (המאוד מעניין הזה, אם יותר לי) בעברית- חדשו(נו)ת מהטבע.

הנה סרטון קצר המדגים את התופעה, ואחריו נמשיך ליצירה המשעשעת והכיפית.


ונה סרטון עם הסבר מדעי קצר שבטוח תקראו:

הטריק חמוווד ביותר, והצלחתי לשכנע אנשים שיש לי שם חרק בפנים ,touché! ניסיתי לצלם בערך 1000 פעמים בוידאו אבל הצילום לא יצא מוצלח, ובניגוד לעמדה הברסלבית שדוגלת שאין יאוש בעולם כלל, אני התייאשתי. קחו מילה שלי, השעועית הזו חמודה נורא, וצריך להכין אותה (באמת זה קל) ולנסות. או כמו שאומרים נסו ותיווכחו.

עכשיו לעבודה:

איך, כמה ולמה: תבנית להדפסה תמצאו כאן, כמו גם הדרכה: Having fun at home (יש שם גם סרטן הדגמה קצר של השעועית בפעולה). במקום סטיק דבק עבדנו עם נייר דבק מט. את התבנית שלה תצטרכו להגדיל. אני פשוט שירטטי ביד בעזרת מקל רופא :).  השרטוט לא חייב להיות הכי מדויק, אבל כדאי להשתדל.

המידות לפיהן עבדתי אני הן:

אורך – 11.5 ס"מ

רוחב הפס המרכזי- 2 ס"מ

האליפסות – 3.75 ס"מ (בערך)

הצ'ופצ'יקים לצידי האלפסות -1.5 ס"מ

מקווה שלא פספסתי שום דבר, הייתי מביאה בשמחה שרטוט מלא, אבל אני חוששת להפרת זכויות יוצרים, סורי.

 

את התבנית הזו גוזרים, ומקפלים היכן שמצויר הקווקוו, נוצר מעין תא קטן בו מניחים את הגולה וחותמים את כל העסק בעזרת נייר דבק. כמובן שניתן לקשט ולצבוע, איך לא?!(עדיף לפני שלב הקיפולים).

IMG_2004

כשהשעועית הקופצנית מוכנה, נסו לשחק בה, כדאי להניח אותה על שיפוע ולראות מה יקרה, או להניחה בשיפוע על אמת היד שלכם, גם סתם כיף להזיזה בכף היד.

הנה דרך נוספת להכין את השמ"ק – Quick, and easy Mexican Jumping Bean.

ולסיום סיומת, אלמו מדוגדג ע"י  100.000 שעועיות מקסיקניות:

אם עד עכשיו לא הצלחתי לשכנע אתכם לנסות להכין בבית את השעועית הקופצנית, אני רואה בזאת כישלון אישי :).

 

תהנו וסופשבוע קסום ובשום!

מצאתי סרטון!!!!

 

להשאיר תגובה

