צביעת תמונה מודפסת בצבעי פנדה – טכניקת עבודה עם ילדים

רגיל
פנדה על צילום

עבודה של בן תשע – פנדה על צילום שחור לבן

את הרעיון הבא למדתי מהבן שלי שחזר איתו מבי"ס. החומרים פשוטים מאוד, והתוצאה מפתיעה ביופיה. מי שלא מכיר את הטכניקה הזו, עשוי לחשוב שצומח לכם פיקאסו בבית. כדי לעמוד על טיב הרעיון, הדפסתי לו תמונה שמצאתי בויקיפדיה, והתבוננתי בו עובד. הוא בן תשע, אבל בבי"ס לימדו אותם לעבוד כך כבר בשנה שעברה, כך שאני מניחה שהעבודה מתאימה לגילאי 8 ומעלה. אז מה צריך: צילום מודפס וצבעי פנדה.

צבעי פנדה

בחירת התמונה: כשאתם בוחרים תמונה, נראה לי שככל שתבחרו תמונה עם מעט הצללה, הדבר יקל על הילדים את הצביעה. הצביעה: העבודה נעשית גם על ידי צביעה וגם על ידי מריחת הצבעים בעזרת האצבעות. אם רוצים צבע כהה- צבעו חזק ומירחו כשמעוניינים בצבע בהיר עושים קוים חלשים יותר ומורחים. כדי לתת " תחושה יותר ראליסטית" ( אני מצטטת את הבן…) מערבבים צבעים. לא כל הזמן הוא עבד במריחה לעיתים בחר רק לצבוע לעיתים למרוח. IMG_5404 IMG_5409

IMG_5420

בנקודות בהן אור נופל על העצם מבהירים עם לבן או צבע בהיר יותר ומורחים

לצבעים בהירים כדאי להוסיף מעט פסים כהים אותם מורחים ולהיפך.

IMG_5435 IMG_5437

פנדה

ערבוב של כתום עם אדום יצר את הכתר היפה של הרימון

פנדה

גוונים כהים ובהירים של ירוק באגס

רות- סוף! IMG_5458 את הצבעים כולם הוא בחר כולל התכלת שסביב – מה שלדעתו הוסיף "עליזות" לתמונה- לפני  הוספת הרקע,  התמונה היתה כהגדרתו "קצת  קודרת"….. :). לי אין חלק ונחלה בתמונה הזו, אני רק סיפקתי את החומרים והתבוננתי בו עובד. 

 

תהנו!

»

כתיבת תגובה

